Jak radzić sobie ze stresem w nowej pracy?

color-correct-coffee

Zmiana pracy to chyba dla każdego sytuacja stresująca. Porzucamy to, co do tej pory było stabilne, pewne i rutynowe na rzecz czegoś zupełnie innego. Nawet jeśli pozostajemy w tej samej branży, w której zdobyliśmy doświadczenie i nie jesteśmy laikami, to jednak w nowej firmie musimy zacząć wszystko od początku. Wydaje mi się, że tak naprawdę przeraża nas nie tyle zakres obowiązków czy powierzane zadania, co raczej zmiana samego otoczenia. Na dzień dobry jesteśmy przecież kimś  „z zewnątrz”. Minie trochę czasu zanim uda nam się zaskarbić sympatię oraz zaufanie współpracowników. Od razu też nie uda nam się poznać i zapamiętać imion i funkcji jakie pełnią w firmie. Oto kilka rad jak przetrwać pierwszy, najtrudniejszy  okres w nowym miejscu pracy:

  1. Bądź sobą i nikogo nie udawaj
  2. Uśmiechaj się, to przełamuje dystans
  3. Słuchaj i zadawaj pytania
  4. Nie bój się popełniać błędy
  5. Zachowuj się naturalnie
  6. Daj sobie czas
  7. Nie próbuj na siłę przekonać kogoś do siebie
  8. Nastawiaj się pozytywnie do zadań i nowopoznanych ludzi
  9. Nie oceniaj po pozorach
  10. Uwierz w siebie i bądź silny

 

Powodzenia!!!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s